kiski

Most, hogy a szárnyas éjfél ellibbenve továbbszáll
gondbaborult lelkemnek tétova vára felett
lanyha legyintéssel ígérve kivágni csalódott
szívkeserűségemnek szárbaszökő gyökerét,
felserkentem blogba ma rejteni mindama kételyt
mely élete alkonya vártán elönti a férfikebelt.

Ugye milyen gazdag a magyar nyelv, hogy hosszú sorokon át engedi verselni azt is, akinek nincs semmi mondandója?

Friss topikok

  • kiskii: @Bence Aradi: Köszönöm! (2020.03.23. 05:26) Decimus Iunius Iuvenalis első szatírája
  • heptakontanonaéder: @kisa: és melyik buz... oppardon! _MELEG_ prodjúszer óhajtotta megfarkalni szegényt? (és hány kabá... (2017.11.01. 19:28) Marton és banyatank
  • Geo_: Lehet, addig jó nekünk, amíg nem tudjuk a választ... Mert majd jön az új isten: szazad21.blog.hu/2... (2017.10.29. 17:38) Bölcsészek és butászok
  • heptakontanonaéder: bocsika _ÉN_ elég sokat éltem falun. És a "falu szája" tökéletesen képes felmérni az erő- és szexu... (2017.10.28. 20:57) Nemi szerepek
  • heptakontanonaéder: Te csak ne rinyálj, örülj, hogy legalább nem ver! (2017.10.28. 09:24) Szaltó és cipő

Címkék

1968 (1) Áfra János (1) álom (1) altiszt (1) anyák napja (1) autó (1) autodafé (1) az élet értelme (1) balfasz (1) birodalom (1) bor (1) botka (1) bruce willis (1) cineg (1) cipő (1) Coldrex (1) csak a volt (1) család (1) diáklázadás (1) díj (1) egyenruha (1) ellenzék (1) én pártom (1) eper (1) érettségi (1) érték (1) eső (1) esti dal (1) fidesz (1) Firenze (1) fodrász (1) fordítás (1) galanga (1) galuska (1) gyerekvers (1) hajnal (1) hideg (2) hobbit (1) inkvizció (1) irodalmi ügynök (1) irodalom (1) Iuvenalis (1) Juvenalis (1) kecske zsolt (1) kenguru (1) képviselők (1) kiski (14) kistarcsa (1) kitüntetés (1) kocsma (1) koldulás (1) koldus (1) koldus katekizmus (1) komócsin (1) köszvény (1) kötőhártya-gyulladás (1) közlekedési múzeum (1) Kukorelly Endre (1) lábjegyzet (1) látványmészárszék (1) lecsó (1) lenin (1) leonidász (1) lesötétült (1) mackó (1) május 1. (1) március 15 (1) melegítő (1) momentum (1) műfordítás (1) nagymama (1) nagy élet (1) nátha (1) nej (1) névnap (1) nixon (1) novella (1) ooloo (8) ősember (1) ottbasszamegafene (1) pálinka (1) paprikáskrumpli (1) parkolóőr (1) párt (1) pénz (1) Petőfi (1) portás (2) posta (2) rendőr (1) Robert Capa (1) sár (1) sci-fi (1) slasa (1) Sólyom (1) sör (1) spárta (1) szakszervezet (1) Szatírák (1) személyi (1) szimonidész (1) szonett (1) szverdlov (1) takanéni (1) Tarlós (1) tejföl (1) temetés (1) Török Monika (1) torta (1) tündérnaptár (1) tüntetés (2) turbolya (1) türelmetlen szonett (1) választás (1) város (1) vers (6) verseny (1) zokni (1) zoknyi (1) Címkefelhő

2017.04.29. 19:00 kiskii

Turbolya és pomogácsok

Reggel ötkor végeztem a filmmel, s lefeküdtem, mikor meghallottam, a messzi konyhában edényekkel való zörömbölés esik, gondoltam a nej a szokottnál korábban kelt, el is indultam kifelé abbéli elképzeléssel, hogy leülök vele szemben, és addig nézek rá kévánósan hűséges kutyatekintettel, míg magától rá nem jön, hogy most megennék három tojásból lágytojást pohárban mit pirítóskenyér und paradicsom, de sajnos csak a kölkem egerészett odakint, úgyhogy sietve visszakotródtam a paplan alá.

covers_56321_22.jpg

A lágytojásos inger felébredtemkorra elmúlt, pláne amikor láttam, hogy a délután fél ötre ígért ebéd készítése során az oldalast a végén megkenyi baracklekvárral összehabart mustárral, vagy fordítva, aztán egy negyedórácskát rápirít 160 fokon. Szok ilyesmiket csinálni, aztán várja a hatást, nekem van egy komplett lereagáló készletem, melynek az alján található a "Köszönöm szépen, nagyon jóllaktam" és a tetején a térdre hullva szolgáltatott kézcsók, a mai ebéd ez utóbbit vonzotta, úgyhogy most inalok aludni, míg odakint a felhők eldöntik, adnak-e esőt vagy sem.

A nej kétrét görbedve szemezget a lekvárok között, én meg mellette állva várom, hogy felemelkedjék és lehajolás nélkül tudjam tarkónpuszilgatni, s várakozás közben lapozgatok a polcon a fűszerek között, olvasom a címkéket, turbolya, galanga, jujj. (A jujj nem fűszer, hanem indulatszó, és irodalmian egy darab j van csak a végén, sebaj.)  Amint a kévánásom beteljesül, s a nej pihegve alél kebelemen, finoman megkérdem tőle, mikor fog valamit főzni, aminek elengedhetetlen ízkelléke a galanga, és megtudom, hogy én gyakorta eszem galangát, mitöbb, gyakortabba mint turbolyát. Ez a láthatatlan, tudhatatlan része a szeretésnek kérem, nem hivalkodik azzal hogy milyen érzéki csodákkal kényeztet, hanem csak adja, én erre nem vagyok képes, nekem jellemhibám, hogy én mindenhez azonnal mellékelem a komplett receptet, s hogy kimarjult közben tőle a bokám, azt is.

Ha nem akarsz lemaradni az új bejegyzésekről, kövesd a kiskiblogot!

A Török Monika erősen szán engem, hogy akár az a célom, hogy megértsenek, akár az, hogy csodáljanak, egyik se sikerül nekem, mert túl körmönfont mód írom le a gondolataimat, ha tudná, hogy ugyanezt művelem élőszóban is, most mi a francot csináljak, ha egyszer minden gondolatom körmönfont, kivéve persze az alapösztönökre vonatkozóakat, a lassan be, lassan ki, 200x da capo al fine nekem is hasonló mint a talajmagyarnak, legfeljebb nekem ritkábban, mert a nyerítve udvarlás nagyon dzsal a romantika ellen, röhögés nélkül viszont nem vagyok képes kimondani egy szuszra, hogy "Nesze egy kóla, gyere dugni!".

Hogy mire fel is ez utóbbi bekezdés? Nem értettem, Monika mire utal azzal, hogy a szerzőnek el kell döntenie, hogy az utókornak vagy az aktuális közönségnek játszik-e. A magam részéről az utókornak semmiképpen, mert holtan már mit ér bármi is, a jelen népnek meg azért nem, mert azt már levettem, hogy nem érdeklem az embereket (most komolyan, megírtam a XXI. század legnagyszerűbb verseskötetét, összesen elfogyott 300 pld., az e-könyv formátumból pontosan 0 darabra tartott igényt a nagyközönség, szóval igen, kurvára leszarom és en bloc  rühellem a kortársaimat), viszont szeretek írni, amit írok azt meg szeretem közzétenni, úgyhogy írok, kiteszem ide, oda, aztán ha maga az írás képtelen megdolgozni önnön népszerűségéért, hát úgy jártam. Viszont jólesik (de még mennyire), hogy pl. az alábbi cuccra a következőt reagálta a TM: "Csillagvirágszálaim. Ez egy irodalmi mű. Nem napjaink proletárjainak szól. Van erről egy kis háttérvitánk, hogy mi a praktikusabb, de érjétek be azzal, hogy hosszú-hosszú órákig eltűnődtök, mire utalhatott a szerző.", el tudnék éldegélni azzal, ha pár hetente féltucat ilyen kritikát kapnék. Na, szóval az irodalom..., de szép lenne is, ha így készülnének az időtálló darabok, ennek a megírásába például összesen hét percet fektettem, ezzel a tempóval egymagam lehetnék a világirodalom, ha bírnám szusszal.

Szólj hozzá, lájkold vagy oszd meg!

7 komment

Címkék: irodalom birodalom turbolya galanga Török Monika ottbasszamegafene


A bejegyzés trackback címe:

https://kiski.blog.hu/api/trackback/id/tr9712467687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BRAAJEN 2017.04.29. 21:09:23

www.ajandekshop.eu/kiraly-gabor-csuf-versek-e-konyv-667

hasonló termékek...
innen is lehet rendelni?
vagy van direkt link?

faragó zsuzsa 2017.04.29. 21:13:59

Édes, drága Kiski, csak azt értsd meg végre, hogy nincs direkt összefüggés a műre szánt idő és annak minősége között!
Mert az nem T.modell, ahol, ugye, az időtényező tette lehetővé, hogy amint írod, az is megvehesse, aki gyártotta.
Csak legalább ennyit.
Vagy ne értsd meg, csak adj egy esélyt ennek a gondolatnak, hogy hátha igaz.

kiskii 2017.04.29. 22:45:13

@faragó zsuzsa: Tudom én, egy csomó olyan remek dolgot is ismerek, ami roppant lassan készült el.

heptakontanonaéder 2017.04.30. 02:44:45

@kiskii:
pl. nekem is kellett kilenc hónap!

kiskii 2017.04.30. 08:35:00

@heptakontanonaéder: megszületni nekem se sikerült gyorsabban

törökmonika 2017.04.30. 12:02:49

@BRAAJEN: főleg onnan :) várjuk a rendelést!
süti beállítások módosítása