kiski

Most, hogy a szárnyas éjfél ellibbenve továbbszáll
gondbaborult lelkemnek tétova vára felett
lanyha legyintéssel ígérve kivágni csalódott
szívkeserűségemnek szárbaszökő gyökerét,
felserkentem blogba ma rejteni mindama kételyt
mely élete alkonya vártán elönti a férfikebelt.

Ugye milyen gazdag a magyar nyelv, hogy hosszú sorokon át engedi verselni azt is, akinek nincs semmi mondandója?

Friss topikok

  • kiskii: @Bence Aradi: Köszönöm! (2020.03.23. 05:26) Decimus Iunius Iuvenalis első szatírája
  • heptakontanonaéder: @kisa: és melyik buz... oppardon! _MELEG_ prodjúszer óhajtotta megfarkalni szegényt? (és hány kabá... (2017.11.01. 19:28) Marton és banyatank
  • Geo_: Lehet, addig jó nekünk, amíg nem tudjuk a választ... Mert majd jön az új isten: szazad21.blog.hu/2... (2017.10.29. 17:38) Bölcsészek és butászok
  • heptakontanonaéder: bocsika _ÉN_ elég sokat éltem falun. És a "falu szája" tökéletesen képes felmérni az erő- és szexu... (2017.10.28. 20:57) Nemi szerepek
  • heptakontanonaéder: Te csak ne rinyálj, örülj, hogy legalább nem ver! (2017.10.28. 09:24) Szaltó és cipő

Címkék

1968 (1) Áfra János (1) álom (1) altiszt (1) anyák napja (1) autó (1) autodafé (1) az élet értelme (1) balfasz (1) birodalom (1) bor (1) botka (1) bruce willis (1) cineg (1) cipő (1) Coldrex (1) csak a volt (1) család (1) diáklázadás (1) díj (1) egyenruha (1) ellenzék (1) én pártom (1) eper (1) érettségi (1) érték (1) eső (1) esti dal (1) fidesz (1) Firenze (1) fodrász (1) fordítás (1) galanga (1) galuska (1) gyerekvers (1) hajnal (1) hideg (2) hobbit (1) inkvizció (1) irodalmi ügynök (1) irodalom (1) Iuvenalis (1) Juvenalis (1) kecske zsolt (1) kenguru (1) képviselők (1) kiski (14) kistarcsa (1) kitüntetés (1) kocsma (1) koldulás (1) koldus (1) koldus katekizmus (1) komócsin (1) köszvény (1) kötőhártya-gyulladás (1) közlekedési múzeum (1) Kukorelly Endre (1) lábjegyzet (1) látványmészárszék (1) lecsó (1) lenin (1) leonidász (1) lesötétült (1) mackó (1) május 1. (1) március 15 (1) melegítő (1) momentum (1) műfordítás (1) nagymama (1) nagy élet (1) nátha (1) nej (1) névnap (1) nixon (1) novella (1) ooloo (8) ősember (1) ottbasszamegafene (1) pálinka (1) paprikáskrumpli (1) parkolóőr (1) párt (1) pénz (1) Petőfi (1) portás (2) posta (2) rendőr (1) Robert Capa (1) sár (1) sci-fi (1) slasa (1) Sólyom (1) sör (1) spárta (1) szakszervezet (1) Szatírák (1) személyi (1) szimonidész (1) szonett (1) szverdlov (1) takanéni (1) Tarlós (1) tejföl (1) temetés (1) Török Monika (1) torta (1) tündérnaptár (1) tüntetés (2) turbolya (1) türelmetlen szonett (1) választás (1) város (1) vers (6) verseny (1) zokni (1) zoknyi (1) Címkefelhő

2017.10.20. 14:25 kiskii

Katasztrófa-turizmus

A konyha lesz az énem határai kiismerésének terepe - gondoltam -, hát összekészítettem a túlélő felszerelésemet és nekiindultam. Négy napja gyúrok arra, hogy egy remekbe szabott kalácsot készítsek. 20171020_061924.jpg

Ennek előkészületeként három napja feltúrtam a szekrényeket a gyúródeszka után, melyet nem leltem, ellentétben a sodrófával, mit is szépen kivittem a konyhapultra, hogy a nejnek módjában álljon még aznap valahova egészen máshova eldugni, mint ahol találtam. Aztán tegnapelőtt rákérdeztem, hogy van-e itthon mák, mire pozitív választ kaptam, fellelhetési helyéül a mélyhűtőt jelölve meg. A mák ottan volt, de mielőtt még azt is áthelyezte volna, szépen kimenekítettem, okulva a sodrófa-ügyi tapasztalatból azonnal eldugtam a másik mélyhűtőbe. A mák kérdése azért merült fel, mert szakmai felkészülés céljából megnéztem a kalácsrózsa formázást bemutató videót, s legott eldöntöttem, hogy pont ilyet fogok csinálni, illetve ennél sokkal szebbet természetesen.

 Ma éjjelre tehát összeállt a lelkierőm és belevágtam a nagy konyhai kalandba, ami rutin nálam. Elővettem az alapanyagokat és eszközöket. Erre nem több mint másfél órát fordítottam, ugyanis még csak egy éve lakunk itt, tehát nem mindennek tudom precízen a helyét, jobban mondva mindennek nem tudom a helyét egyáltalán, de szerencsére a kalács készítéséhez sokféle mindenféle kell, tehát amikor a robotgép dagasztó-szerelékét kerestem és a mézet találtam meg, azzal is előbbre voltam. 

Grammra pontosan kimértem az alapanyagokat,kalacs.jpg még a tojást is megmostam feltörés előtt, és nekiláttam. Beleszitáltam a lisztet a tálba, közepibe a két tojás sárgáját, a cukros tejben felfuttatott élesztőt, és nekiálltam dagasztani. A géppel. De valahogy sehogy se akaródzott neki tésztává összeállni, úgyhogy félreraktam, a masinát és bevetettem a kezeimet, mert egy mérnökön nem fognak ki a természet vad erői, gyönyörű, erőteljes mozdulatokkal kigyúrtam a tésztát, amennyire csak lehetett (ezt a bejegyzést a titkáromnak diktálom, mert az ujjaim a finom motoros mozgásra nem alkalmasak, ellenben a csuklómmal, amely spontán remeg, de ez teljesen független a hasgató csukló-izomláztól. Pozitív eredménye a gyúrásnak, hogy megtudtam, mennyi helyre izmocska van a csuklómban.). Nem nagyon lehetett, ezért – miután gyorsan körülpillantottam, nem látja-e valaki – a recepten felüli mennyiségű tejeket adagoltam a tésztához, amivel végül elértem egy olyan állagot, ami egyes tésztaféleségekre igenis jellemző. De nem nagyon aggódtam, mert a recept szerint csináltam, ez tuti valami tájegységi variáció, ottan így szeretik, és ők se a hasuk ellenségei. 

Megkelesztettem. Feljött. Aztán kicsaptam a konyhapultra, felszeleteltem a gondolt méretekre, a kinyújtottam, nos, az állaga olyan volt, mint a már kifőtt knédlinek, de azért belé gyömöszköltem a mandulamézzel kikevert mákot, és megkíséreltem összegömbörgetni. Ez sikerült is, csak nem akart úgy maradni, mert a tészta nem ragadt önmagához. Sebaj, gondoltam a szirmokkal majd összefogom. A szirmok sem ragadtak, de sebaj, gondoltam, majd a tojás összeragasztja. A tojás se ragasztotta össze, de sebaj, gondoltam, majd amikor a második kelesztés megnöveszti, egymáshoz szorulnak, és akkor összetapadnak. Úgyhogy betettem a cuccot a sütőbe, nyomogattam az eszköz menüjét (nekünk olyan sütőnk van, ami az internetről tölti le a programfrissítéseket és kötésmintákat cserél a nejjel), és a kelesztés menüpontot választottam. Majd nekiálltam a primer takarításnak.És láss csodát, a rózsák tényleg egymásra nyomódtak. 

Még egyszer megkentem a tetejit tojással (jelzem, hogy a termelők ráállhatnának a féltojás gyártására, mert az egy és oszthatatlan tojás dogmája a mérvadó lételméleti megfontolások szerint rút pazarlás) , oszt zutty be 175 fokra, és elinaltam megtekinteni a Gotham 2. évad. 17. epizódot. Félúton megnéztem, mit ügyködik a sütő, mert a leírások szerint sütőpapírral le kell takarni, ha amúgy megégne a teteje, de ezt nem kellett. A végén tűpróbát csináltam, illetve fogpiszkálópróbát, mert a hústűk fellelhetési helyére vonatkozó keresést eleve meg se kíséreltem ejteni. A dolog ott kezdett véresen gyanús lenni, amikor a fogpiszkálót csak kalapáccsal tudtam áterőszakolni a kalács héján. Viszont szárazon húztam ki, tehát a műveletet befejezettnek nyilvánítottam, kitettem a rácsra, és népi rigmusok hangoztatása mellett leoperáltam a tojással kalács aljára ragasztott sütőpapírt, majd büszke tekintettel szemléltem a művet. 

Mint látható a képen, nem is kell túl nagy jóindulat, hogy rózsákat lásson benne az ember. A képen van a kalácsban egy folytonossági hiány. Na, onnan törtem egy darabot. Kagylósan törött, mi inkább a klinkertégla és a porcelán sajátja, fel is merült bennem, hogy szabadalmaztatom az eljárást. Aztán a számba vettem a falatot. És rágtam. Majd odaügettem a szemeteshez és szépen beleköptem. Ezt követően leültem és elemeztem a történteket. 

Az első hiba az volt, hogy három napja a nátrium-glutamát bűvöletében élek, s mert ezt elmondtam a nejnek, tegnapra vett is egy nett kis zacskónyit az Ázsia boltban. A bűvöletet az Index cikke keltette, csak nagy nekibuzdulásomban elfelejtettem a cikk egyik fontos kitételét, mely szerint ez a szer csodálatosan kihozza az ízeket – kivéve az édes ételekből. Márpedig az ajánlásokat követve én a tésztában a teáskanál sót helyettesítettem glutamáttal. Most hát tudom, milyen a nátrium glutamát íze. 

A következő gond az volt, hogy elhittem a videón látható gonoszdi nőszemélynek, hogy az a recept amit megadott, az annak a tésztának a receptje, amit a videón ügykezel. A harmadik, hogy a menet közben megmutatkozó több mint gyanús jeleket figyelembe nem véve továbbra is bíztam a receptben. 

Mindenesetre a kalácsevési késztetésem elmúlt, mert elég csak gondolnom rá, hogy az átható glutamát-íz emléke elöntse az agyam, és ezt nem képletesen értem.

Likeold, osszad meg, kommentolj, hagy legyen nekem is valami örömöm a dologból!

Ugyanitt használt zokni eladó.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kiski.blog.hu/api/trackback/id/tr913039054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisa 2017.10.20. 15:25:21

Üdítő volt olvasni, főleg, hogy ezek szerint nem én vagyok e
az egyetlen lény az univerzumban, aki képtelen recept alapján akárcsak egy szilvásgombócot megfőzni. Merthogy én azzal jártam hasonlóképpen. Mármint hogy a végén azon kellett gondolkodnom, szabadalmaztassam-e a látszóbeton helyettesítésére...

BRAAJEN 2017.10.23. 11:02:46

www.mindmegette.hu/sajtos-vajas-kifli.recept/

nekem ez sikerült....
géppel dagasztva...
de, a tojást én a élesztős tejben elkeverem...
süti beállítások módosítása